Service Update - Important information for registered users of PlayStation Network and Qriocity services.
Valued PlayStation Network/Qriocity Customer:
We have discovered that between April 17 and April 19, 2011, certain PlayStation Network and Qriocity service user account information was compromised in connection with an illegal and unauthorized intrusion into our network. In response to this intrusion, we have:
Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;
Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full and complete investigation into what happened; and
Quickly taken steps to enhance security and strengthen our network infrastructure by re-building our system to provide you with greater protection of your personal information.
We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and efficiently as practicable.
Although we are still investigating the details of this incident, we believe that an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state/province, zip or postal code), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity password and login, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may have been obtained. If you have authorized a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained. While there is no evidence that credit card data was taken at this time, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained.
For your security, we encourage you to be especially aware of email, telephone, and postal mail scams that ask for personal or sensitive information. Sony will not contact you in any way, including by email, asking for your credit card number, social security, tax identification or similar number or other personally identifiable information. If you are asked for this information, you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or accounts, we strongly recommend that you change them, as well.
To protect against possible identity theft or other financial loss, we encourage you to remain vigilant to review your account statements and to monitor your credit or similar types of reports.
We thank you for your patience as we complete our investigation of this incident, and we regret any inconvenience. Our teams are working around the clock on this, and services will be restored as soon as possible. Sony takes information protection very seriously and will continue to work to ensure that additional measures are taken to protect personally identifiable information. Providing quality and secure entertainment services to our customers is our utmost priority. Please contact us at au.playstation.com/psnoutage should you have any additional questions.
Sincerely,
Sony Network Entertainment and Sony Computer Entertainment Teams
Sony Network Entertainment Europe Limited (formerly known as PlayStation Network Europe Limited) is a subsidiary of Sony Computer Entertainment Europe Limited the data controller for PlayStation Network/Qriocity personal data
ถาม: ฉันควรทำอย่างไรในตอนนี้เพื่อปกป้องข้อมูลส่วนตัวของฉัน
ตอบ: เพื่อความปลอดภัยของคุณ เราแนะนำให้ตรวจดูถึงอีเมล โทรศัพท์ และจดหมายน่าสงสัยที่จะถามถึงข้อมูลส่วนตัว หมายเลขประกันสังคม หรือข้อมูลยืนยันตัวตนอื่น ๆ หากคุณถูกถามถึงข้อมูลส่วนตัวเหล่านี้ โปรดจำไว้ว่า ทาง Sony Computer Entertainment จะไม่สอบถามถึงข้อมูลเหล่านี้แน่นอน เมื่อระบบ PlayStation Network กลับมาเปิดให้บริการอย่างเต็มรูปแบบ เราแนะนำเป็นอย่างยิ่งให้คุณเข้าสู่ระบบแล้วเปลี่ยนรหัสผ่านทันที นอกจากนี้ หากคุณใช้บัญชีชื่อ (User Name) และรหัสผ่าน (Password) สำหรับ PlayStation Network ที่เหมือนกับบริการอื่น ๆ เราแนะนำเป็นอย่างยิ่งให้คุณเปลี่ยนรหัสผ่านของบริการเหล่านั้นด้วยเช่นกัน เพื่อป้องกันการถูกล้วงข้อมูลหรือการสูญเสียทางธุรกรรม เราแนะนำให้คุณคอยเฝ้าระวัง และตรวจสอบยอดบัญชี รวมไปถึงรายงานการใช้บัตรเครดิตควบคู่กัน
ถาม: ฉันจะเปลี่ยนรหัสผ่านของ PlayStation Network ได้เมื่อไร และอย่างไร
ตอบ: เรากำลังเตรียมการอัปเดตครั้งใหม่ที่จะเรียกร้องให้ผู้ใช้ทุกคนทำการเปลี่ยนรหัสผ่าน PlayStation Network อีกครั้งเมื่อระบบกลับมาเปิดให้บริการ ซึ่งเราจะมีการเปิดเผยรายละเอียดอีกครั้งในเร็ว ๆ นี้
ถาม: ผู้ใช้ PlayStation Network จะได้รับการแจ้งเตือนทุกคนหรือไม่
ตอบ: นอกจากการแจ้งข่าวด่วนกับบรรดาสื่อและโพสต์ข้อความลงบนเว็บไซต์หลักของ PlayStation เรายังได้ส่งอีเมลไปแจ้งกับเจ้าของบัญชีผู้ใช้โดยตรงด้วย ซึ่งมันต้องใช้เวลาพอสมควรในการส่งอีเมลจำนวนมาก อีกทั้งเรายังพบว่าไม่ใช่ทุกอีเมลที่ยังมีการใช้งานอยู่อย่างต่อเนื่อง แต่ขั้นตอนดังกล่าวก็ได้เริ่มขึ้นตั้งแต่วันที่ 27 เมษายน 2554 แล้ว
ถาม: Sony Computer Entertainment จะดำเนินการอย่างไรในการป้องกันข้อมูลส่วนตัวของฉันในอนาคต
ตอบ: เราได้เร่งดำเนินบางขั้นตอนในการเพิ่มการป้องกันให้กับข้อมูลส่วนตัวของคุณในทันที อย่างแรก เราทำการปิดการให้บริการ PlayStation Network ต่อมา เราได้เพิ่มความแข็งแกร่งให้กับระบบรักษาความปลอดภัยในโครงสร้างเครือข่ายของเรา หลังจากนั้น เราจะยกระดับมาตรฐานหลาย ๆ ส่วนที่จะช่วยเพิ่มความปลอดภัยให้กับระบบ PlayStation Network และข้อมูลส่วนตัวของคุณ รวมไปถึงการย้ายโครงสร้างเครือข่ายและศูนย์กลางของข้อมูลไปยังสถานที่ใหม่ ซึ่งกำลังได้รับการจัดเตรียมอยู่ในขณะนี้ ซึ่งเราจะทำการเปิดเผยข้อมูลของมาตรการดังกล่าวอีกครั้งในเร็ว ๆ นี้
ถาม: Sony Computer Entertainment สามารถระบุบุคคลหรือกลุ่มคนที่ทำการเจาะระบบ PlayStation Network และจารกรรมข้อมูลส่วนตัวของผู้ใช้ได้แล้วหรือยัง
ตอบ: เรากำลังอยู่ในขั้นตอนของการสืบสวนร่วมกับทีมงานชั้นนำด้านการรักษาความปลอดภัยและเจ้าหน้าที่ทางกฎหมายในการหาตัวผู้กระทำการดังกล่าวมารับผิด ไม่ว่าเขาเหล่านั้นจะอยู่ในพื้นที่ใดของโลกก็ตาม
* Each territory will be offering selected PlayStation entertainment content for free download. Specific details of this content will be announced in each region soon.
* All existing PlayStation Network customers will be provided with 30 days free membership in the PlayStation Plus premium service. Current members of PlayStation Plus will receive 30 days free service.
* Music Unlimited powered by Qriocity subscribers (in countries where the service is available) will receive 30 days free service.